• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Jeroen André de la Porte van SoftApp over The Voice of O365 met Core Interact 

‘Integratie telefonie en Teams nu naadloos’ 

15-10-2021
Softapp-de la porte
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Het Nederlandse SoftApp integreert al jaren bestaande telefonie met Microsoft Teams op basis van direct routing. CEO Jeroen André de la Porte legt uit hoe The Voice of O365 met Core Interact aansluit op klantwensen. 

 

Opmars van Microsoft Teams

Softapp-Jeroen André de la PorteMicrosoft Teams is bezig aan een opmars. Steeds meer bedrijven gebruiken de oplossing voor hun dagelijkse communicatie. Teams telefonie wordt almaar volwassener en daarmee groeit de behoefte aan nieuwe toepasbare functionaliteit. Toch is er één feature die veel bedrijven bezighoudt: het Call Center integreren met Teams. 

Daarom sprak ITchannelPRO met Jeroen André de la Porte van cloudservice provider SoftApp over de nieuwe mogelijkheden van zijn platform The Voice of O365. “Om maar direct met de deur in huis te vallen; SoftApp breidt de clouddienst The Voice of O365 uit met Core Interact. Deze native to Teams Contact Center-oplossing stroomlijnt het beantwoorden van inkomende gesprekken en geeft klanten een uiterst flexibele mogelijkheid om de bestaande klantcontact-infrastructuur compleet te integreren in Microsoft Teams. Bedrijven met Microsoft 365 (Office365) kunnen Microsoft Teams nu communicatie-technisch vervolmaken en hebben een platform om de komende jaren verder te ontwikkelen.” 

SoftApp is een internationale cloud serviceprovider. Dankzij de strategische ligging in de buurt van één van de drie Teams-hubs van Microsoft bij Amsterdam biedt het clouddiensten aan in heel Europa zonder noemenswaardige latency. Dit is volgens Jeroen ideaal voor geavanceerde (Europese) telefonie-oplossingen. “Het maakt van Teams een volwaardig alternatief voor bestaande on-premise telefonie of hosted voice.” 

Doorbraak Teams 

De coronapandemie en het hybride werken hebben gezorgd voor een omslag in het samenwerken tussen bedrijven en organisaties en werken in het algemeen. Teams is ineens trendsetter in zakelijke communicatie. Hoewel zakelijke telefonie al was begonnen met Skype for Business, heeft Teams ervoor gezorgd dat Microsoft succesvol is in dit segment. Het aantal klanten is in korte tijd gegroeid van 32 miljoen gebruikers voor de pandemie, naar 75 miljoen gebruikers in april 2020, tot 145 miljoen in april 2021. Daarmee is Teams het snelst groeiende product van Microsoft sinds Windows 3.11. 

Volledige vrijheid 

Jeroen verkoopt de diensten van SoftApp in Europa en biedt resellers de mogelijkheid om een Teams-omgeving aan te sluiten op elke SIP-trunk naar keuze. Vanuit een geavanceerde, zelf ontwikkeld, selfservice portal hebben partners van SoftApp maximale controle over de configuratie van de direct routing dienst bij klanten, legt Jeroen uit. “Dat maakt ons best uniek, want we geven resellers hierdoor volledige vrijheid bij de implementatie. Onze enterprise-grade dienst werkt met abonnementen waardoor geen investeringen bij partners of eindgebruikers nodig zijn. Een klant committeert zich per maand voor het aantal aansluitingen voor medewerkers en er is geen vendor lock-in.” 

Als een klant zijn bestaande on-premise telefonie wil blijven gebruiken naast Teams en streeft naar een hybride implementatie, kan dat via een SIP-user registratie module van The Voice of O365, zodat beide platforms naast elkaar opereren. Microsoft Teams is dan de front-end en user interface voor de telefooncentrale. In de komende maand wordt de self-service portal uitgebreid met een Teams provisioning tool. Hierdoor hoeft de reseller geen Powershell handelingen te plegen en kan gemakkelijk Teams telefonie implementeren. 

Volop capaciteit 

SoftApp levert de nieuwe applicatie Core Interact standaard met een ongelimiteerd aantal wachtrijen, IVR’s en een grafische workflow builder. De applicatie biedt bovendien een volledig uitgeruste rapportagemodule (in CSV en PowerBI). De bediending gaat  via een eenvoudig web-based controlepaneel of via de Teams-client. 

Core Interact gebruikt de API’s Graph en Cloud Communication voor een soepele integratie met Teams, legt Jeroen uit. “In essentie is de clouddienst Core Interact verbonden met de Microsoft 365-tenant en ‘praat’ dus rechtstreeks met de kern van Teams”, zegt hij. “Microsoft Teams blijft leidend over alle call control die wordt geïnitieerd door of gestuurd naar Core Interact. De Teams-client is het primaire eindpunt van gesprekken voor de agents zodat extra desktopsoftware niet nodig is. Bedrijven en hun medewerkers hebben dus maar één interface voor al hun communicatie. Dit is precies wat organisaties willen en verwachten.” 

In de nabije toekomst zullen ook de opties voor het callcenter worden uitgebreid, vertelt Jeroen. “We werken aan steeds meer nieuwe opties zoals een PC-bedienpost, webchat, e-mail en sociale media. Dit jaar introduceren we de PC-bedienpost en de andere uitbreidingen komen in 2022 beschikbaar.”

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)

Tags: Microsoft TeamsVoIP

GerelateerdeBerichten

Afscheidsinterview Micha Cohen en Arthur van den Ende

2025/07/17
Jamie Hughes Evolve IP Global Sales Director

Waarom Evolve IP klaar is om de Nederlandse markt aan te vallen

2025/06/12
Volgend bericht

Agentschap Telecom publiceert rapport dynamisch spectrumgebruik

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon